- Side 134 -
...til grund for en modparts, f.eks. en tilbudsgivers udsagn. Dette synspunkt bærer bl.a. den reklamationspligt, der er hjemlet i aftalelovens § 4, stk. 2, og § 6, stk. 2, jf. om disse regler nærmere Ussing, Aftaler s. 65 ff, og Lynge Andersen og Madsen, Aftaler og mellemmænd s. 65-75, jf. også Borcher i Revision & Regnskabsvæsen (nr. 9) 1991 s. 71.
- Side 142 -
...agenturgiveren. En tilsvarende virkning er knyttet til aftalelovens § 6, stk. 2, der er omtalt flere gange i det foregående.261261. Se også U 1965.823 SH, der henviser til ‘princippet i aftalelovens § 4, stk. 2, § 6, stk. 2, og § 19’, men hvor det ville have været mere korrekt at henvise til KMSL § 82, dvs. til det princip, der nu er fastlagt i Hagl. § 19.