Apotekere skal indberette de i § 3, stk. 1, nr. 1-5, 8 og 9, nævnte oplysninger digitalt til CTR umiddelbart efter hver betaling eller hver fakturering af et lægemiddel, hvortil der ydes tilskud, hvis dette tidspunkt ligger før betalingstidspunktet, jf. dog stk. 2.
Stk. 2 Apotekere skal på opfordring fra en person, der ikke ønsker, at personens lægemiddelkøb registreres, undlade at indberette de i stk. 1 nævnte oplysninger til CTR.
Stk. 3 Apotekere skal indberette oplysninger om foretaget udligning af for meget eller for lidt udbetalt tilskud, jf. § 3, stk. 1, nr. 10, til den tilskudsperiode (forrige eller aktuel), hvor udligningsbeløbet er opstået.
Stk. 4 Apotekere skal indberette oplysninger som nævnt i § 3, stk. 2, nr. 2, digitalt til CTR samme dag, som apoteket har indgået eller opsagt en aftale om henstandsordning med en person.
Stk. 5 Hvis en person, der ikke har et CPR-nummer, får tildelt et CPR-nummer, eller hvis en person får ændret sit CPR-nummer, skal apotekere på opfordring fra den pågældende indberette oplysning om det nye eller ændrede CPR-nummer til CTR.
Stk. 6 Lægemiddelstyrelsen kan påbyde apotekere at rette fejlbehæftede indberetninger og statusoplysninger i CTR.
Stk. 7 Apotekere skal på opfordring fra personer, som har konstateret fejl i oplysninger om den pågældende i CTR, foretage de nødvendige rettelser i CTR eller henvise personen til Lægemiddelstyrelsen, såfremt apoteket ikke selv har den fornødne adgang til at foretage rettelserne.