Kapitel 3 Indberetning og ajourføring af oplysninger på plejeoversigten
Kommunale og private plejeenheder omfattet af § 4 skal indberette oplysninger til plejeoversigten om nye plejeenheder eller ændringer i forhold til eksisterende plejeenheder, jf. bilag 1, tabel 1.
Stk. 2 Oplysninger om nye plejeenheder skal senest registreres i plejeoversigten på ibrugtagelsestidspunktet for boligerne.
Stk. 3 Oplysninger, som Sundhedsdatastyrelsen har selvstændig adgang til, og som er en del af de indberetningspligtige oplysninger i plejeoversigten, gøres tilgængelige i plejeoversigten, jf. bilag 1.
Kommunale og private leverandører omfattet af § 5 skal indberette oplysninger til plejeoversigten om nye leverandører eller ændringer i forhold til eksisterende leverandører, jf. bilag 1, tabel 2-3.
Stk. 2 Oplysninger om nye leverandører skal senest registreres i plejeoversigten på det tidspunkt, hvor leverandøren kan levere helhedsplejen.
Stk. 3 Oplysninger, som Sundhedsdatastyrelsen har selvstændig adgang til, og som er en del af de indberetningspligtige oplysninger i plejeoversigten, gøres tilgængelige i plejeoversigten, jf. bilag 1.
Det ældretilsyn, der fører tilsyn med kommunale og private plejeenheders eller leverandørers kvalitet i helhedsplejen, jf. § 7, stk. 1-3, i lov om ældretilsyn og § 1, stk. 3-5 og bilag 1, i bekendtgørelse om ældretilsyn, skal registrere følgende oplysninger i plejeoversigten:
-
1) Ældretilsynets skriftlige tilbagemelding på senest gennemførte tilsyn, jf. § 7, stk. 4, 2. pkt., i lov om ældretilsyn.
-
2) Plejeenhedens eller leverandørens aktuelle status i forhold til den samlede vurdering fra ældretilsynets senest gennemførte tilsyn, jf. §§ 7, stk. 3 i lov om ældretilsyn og eventuel afgørelse om påbud eller forbud, jf. 9, stk. 1, i lov om ældretilsyn.