Bekendtgørelse om plejeoversigten Kapitel 3

Denne konsoliderede version af bekendtgørelse om plejeoversigten er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 831 af 17. juni 2025

Kapitel 3 Indberetning og ajourføring af oplysninger på plejeoversigten
§ 10

Kommunale og private plejeenheder omfattet af § 4 skal indberette oplysninger til plejeoversigten om nye plejeenheder eller ændringer i forhold til eksisterende plejeenheder, jf. bilag 1, tabel 1.

Stk. 2 Oplysninger om nye plejeenheder skal senest registreres i plejeoversigten på ibrugtagelsestidspunktet for boligerne.

Stk. 3 Oplysninger, som Sundhedsdatastyrelsen har selvstændig adgang til, og som er en del af de indberetningspligtige oplysninger i plejeoversigten, gøres tilgængelige i plejeoversigten, jf. bilag 1.

§ 11

Kommunale og private leverandører omfattet af § 5 skal indberette oplysninger til plejeoversigten om nye leverandører eller ændringer i forhold til eksisterende leverandører, jf. bilag 1, tabel 2-3.

Stk. 2 Oplysninger om nye leverandører skal senest registreres i plejeoversigten på det tidspunkt, hvor leverandøren kan levere helhedsplejen.

Stk. 3 Oplysninger, som Sundhedsdatastyrelsen har selvstændig adgang til, og som er en del af de indberetningspligtige oplysninger i plejeoversigten, gøres tilgængelige i plejeoversigten, jf. bilag 1.

§ 12

Den, der har ansvaret for oprettelse og nedlæggelse af en kommunal eller privat plejeenhed eller leverandør i plejeoversigten, jf. kapitel 2, har pligt til at sikre, at den enkelte plejeenhed eller leverandør har indberettet oplysningerne til plejeoversigten.

Oplysninger om tilsyn
§ 13

Det ældretilsyn, der fører tilsyn med kommunale og private plejeenheders eller leverandørers kvalitet i helhedsplejen, jf. § 7, stk. 1-3, i lov om ældretilsyn og § 1, stk. 3-5 og bilag 1, i bekendtgørelse om ældretilsyn, skal registrere følgende oplysninger i plejeoversigten: