Bekendtgørelse om visse skattebegunstigede opsparingsformer i pengeinstitutter § 3

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 2640 af 28. december 2021,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 1297 af 6. november 2023 og bekendtgørelse nr. 1600 af 9. december 2024

Formkrav til levering af kundeinformation for puljer
§ 3

Information, der er personligt rettet til kunden, skal leveres på papir. Informationen kan leveres på andet varigt medium end papir, hvis følgende betingelser er opfyldt:

  • 1) Leveringen af informationen på andet varigt medium er hensigtsmæssig i forhold til den måde, hvorpå forretningerne mellem pengeinstituttet og kunden udføres.

  • 2) Kunden vælger, at oplysningerne gives på et andet varigt medium end papir.

Stk. 2 Information, der ikke er personligt rettet til kunden, herunder de for puljen gældende retningslinjer, kan leveres via en hjemmeside, der ikke udgør et varigt medium, hvis følgende betingelser er opfyldt:

  • 1) Leveringen af informationen er hensigtsmæssig i forhold til den måde, hvorpå forretningerne mellem pengeinstituttet og kunden udføres.

  • 2) Kunden har givet sit samtykke hertil.

  • 3) Kunden forinden informeres om hjemmesidens adresse, samt hvor på hjemmesiden informationen findes.

  • 4) Informationen er opdateret.

  • 5) Informationen er tilgængelig på hjemmesiden i den for kunden nødvendige periode.

Stk. 3 Pengeinstituttet skal indgå eller bekræfte alle puljeaftaler med kunden, jf. § 7, stk. 1, på papir eller et andet varigt medium end papir. Oplysningerne nævnt i § 7, stk. 1, nr. 1-6, skal endvidere gives til kunden på papir eller et andet varigt medium end papir.