Information, der er personligt rettet til kunden, skal leveres på papir. Informationen kan leveres på andet varigt medium end papir, hvis følgende betingelser er opfyldt:
-
1) Leveringen af informationen på andet varigt medium er hensigtsmæssig i forhold til den måde, hvorpå forretningerne mellem pengeinstituttet og kunden udføres.
-
2) Kunden vælger, at oplysningerne gives på et andet varigt medium end papir.
Stk. 2 Information, der ikke er personligt rettet til kunden, herunder de for puljen gældende retningslinjer, kan leveres via en hjemmeside, der ikke udgør et varigt medium, hvis følgende betingelser er opfyldt:
-
1) Leveringen af informationen er hensigtsmæssig i forhold til den måde, hvorpå forretningerne mellem pengeinstituttet og kunden udføres.
-
2) Kunden har givet sit samtykke hertil.
-
3) Kunden forinden informeres om hjemmesidens adresse, samt hvor på hjemmesiden informationen findes.
-
4) Informationen er opdateret.
-
5) Informationen er tilgængelig på hjemmesiden i den for kunden nødvendige periode.
Stk. 3 Pengeinstituttet skal indgå eller bekræfte alle puljeaftaler med kunden, jf. § 7, stk. 1, på papir eller et andet varigt medium end papir. Oplysningerne nævnt i § 7, stk. 1, nr. 1-6, skal endvidere gives til kunden på papir eller et andet varigt medium end papir.