Kommunen skal, som en del af rehabiliteringsplanens forberedende del, indhente borgerens praktiserende læges vurdering af borgerens helbred i forhold til at kunne arbejde på en lægeattest. Hvis kommunen vurderer, at de helbredsmæssige oplysninger, der allerede er i sagen, danner tilstrækkeligt grundlag for rehabiliteringsteamets vurdering af sagen, kan kommunen dog undlade at indhente lægeattesten.
Stk. 2 Lægens vurdering skal foretages på baggrund af en konsultation med borgeren og indeholde
-
1) lægens oplysninger om relevante helbredsforhold, der har betydning for vurderingen af, hvordan borgeren kan hjælpes i job eller uddannelse eller bevare beskæftigelsen i sin selvstændige virksomhed,
-
2) særlige hensyn, herunder hvilke særlige hensyn det på grund af borgerens helbredsforhold vil være nødvendigt at tage i det videre forløb,
-
3) lægens kommentarer til borgerens eget perspektiv på helbred og arbejde, og
-
4) andre forhold, der kan have betydning for arbejde eller uddannelse, herunder sociale forhold, misbrug m.v. eller andre supplerende oplysninger, der bidrager til at belyse sagen yderligere.
Stk. 3 Kommunen skal indhente lægens vurdering på en lægeattest. Der er udarbejdet en landsdækkende lægeattest, som efter sædvanlig procedure er forhandlet mellem KL og Lægeforeningens Attestudvalg. Kommunen afholder udgiften til lægeattesten.