- Side 469 -
...af den ansattes privatliv eller strafbare forhold, jf. pkt. 2.2 ovenfor. Der vil således for en principiel betragtning være mulighed for efter en konkret vurdering at meddele meraktindsigt i de ikke-fortrolige oplysninger i en konkret personalesag, dog under iagttagelse af databeskyttelsesforordningens artikel 5-10 og databeskyttelseslovens §§ 5-8.
- Side 486 -
...vejledning til offentlighedsloven. Det skal dog samtidig bemærkes, at regler i anden lovgivning, herunder navnlig reglerne om tavshedspligt i forvaltningslovens § 27, stk. 1-4, samt databeskyttelsesforordningens artikel 6, 9 og 10 og databeskyttelseslovens §§ 6-8, vil kunne være til hinder for, at der sker udlevering af oplysninger fra kalenderen.
- Side 665 -
...eller seksuelle orientering. Det samme gælder oplysninger vedrørende strafbare forhold omfattet af databeskyttelseslovens § 8, jf. pkt. 1.7.2 nedenfor om sådanne forhold. Også oplysninger om misbrug af nydelsesmidler og væsentlige sociale problemer vil være omfattet af bestemmelsen i § 30, nr. 1. Det samme gælder oplysninger om interne familiefor-
- Side 673 -
...race eller etnisk oprindelse, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning eller fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, helbredsoplysninger mv. omfattet af den særlige kategori af personoplysninger, som er opregnet i artikel 9 i databeskyttelsesforordningen, eller oplysninger om strafbare forhold, jf. § 8 i databeskyttelsesloven, jf. FOB 2022-4.
- Side 679 -
...lidt videre kreds. Det nævnte anonymiseringskrav vil ikke være tilsidesat, hvis der blot er tale om, at nogle, der i forvejen kender oplysningerne – f.eks. den privatperson, oplysningerne angår, og hans nærmeste familie eller den myndighed, der udleverer oplysningerne – kan identificere den person, de udleverede (og anonymiserede) oplysninger angår.