Bøger, som nævner Forbrugeraftaleloven § 11

Festskrift til Mads Bryde Andersen (1. udg.)
Forfattere: Henrik Udsen, Jan Schans Christensen, Jesper Lau Hansen, Torsten Iversen og Linda Nielsen
Udgivelsesdato: 23. sep 2018
DJØF Forlag

Bemærk, at § 11 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 11, om det har en betydning.

Markedsføringslovens vildledningsforbud. Markedsføringslovens §§ 5 og 6

- Side 38 -

...det kommercielle formål med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse ikke var at tilbyde en billig film, men at tilbyde et medlemskab af en filmklub. Den erhvervsdrivende skulle oplyse om »det kommercielle formål med henvendelsen« under telefonsamtalen lige efter oplysninger om den erhvervsdrivende (jf. nu forbrugeraftalelovens § 11, stk. 3).

Læs på Jurabibliotek