Forbrugerklageloven § 11

Denne konsoliderede version af forbrugerklageloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om alternativ tvistløsning i forbindelse med forbrugerklager (forbrugerklageloven)

Lov nr. 524 af 29. april 2015,
som ændret ved lov nr. 640 af 11. juni 2024 og lov nr. 558 af 27. maj 2025

§ 11

Konstaterer Nævnenes Hus på baggrund af mediationen, at muligheden for at nå frem til en mindelig løsning ikke er til stede, skal parterne underrettes om, at behandlingen af klagen afsluttes, jf. dog § 18, stk. 1.

Stk. 2 Forbrugeren skal samtidig med underretning om sagens afslutning orienteres om muligheden for at indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet efter § 19, jf. dog stk. 3.

Stk. 3 Nævnenes Hus kan ved afslutning af klager efter stk. 1 træffe afgørelse om, at forbrugeren ikke kan indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet, hvis det må anses for åbenbart, at der ikke kan gives forbrugeren medhold i klagen.