Forbrugerklageloven § 19

Denne konsoliderede version af forbrugerklageloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om alternativ tvistløsning i forbindelse med forbrugerklager (forbrugerklageloven)

Lov nr. 524 af 29. april 2015,
som ændret ved lov nr. 640 af 11. juni 2024 og lov nr. 558 af 27. maj 2025

Klager til Forbrugerklagenævnet
§ 19

Forbrugere kan indbringe klager, der udspringer af en aftale mellem en forbruger og en erhvervsdrivende om køb af en vare en eller tjenesteydelse, for Forbrugerklagenævnet, jf. § 20.

Stk. 2 Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediationen i Nævnenes Hus, og ønsker forbrugeren at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet, skal dette ske, senest 4 uger efter at Nævnenes Hus har meddelt parterne, at sagen er afsluttet.