- Side 255 -
...object« restrictions pursuant to Article 101(1) TFEU: a clear matter or a mess, and a critical analysis of the court’s judgement in Expedia?, ECJ, 13, nr. 2-3 (2017): 356-389, s. 362. Det er derfor forventeligt, at virksomheder vil afstå fra at engagere sig i sådanne aftaler og adfærd, der er klassificeret som havende til formål at begrænse konkurrencen.
- Side 257 -
...[EU:C:2011:649] pr. 32. Identificeres en aftale at henhøre under en af disse kategorier, er det ifølge object box tankegangen unødvendigt at hense til den retlige og økonomiske kontekst, som aftalen indgår i med henblik på at vurdere, om aftalen konkret er konkurrencebegrænsende. Sådanne overvejelser kan alene tages i betragtning under Krl. § 8, stk. 1.
- Side 268 -
...Law: A Progress Report, 2012, s. 19 og; Jones: Left Behind by Modernisation? Restrictions by Object Under Article 101(1), 2010, s. 655-656. I det lys er det særligt relevant for virksomheder at vide, hvilke elementer der kan indgå i vurderingen efter Krl. § 6, stk. 1, med henblik på at afkræfte, at en aftale mellem dem udgør en formålsrestriktion.