Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 20

Vildledning (B2B)

- Side 360 -

...markedsføringslovens § 20 må en erhvervsdrivendes162162. Om begrebet Erhvervsdrivende, se kapitel 9 og markedsføringslovens § 2, nr. 2. handelspraksis ikke være egnet163163. Om egnethedskriteriet, se ovenfor under afsnit 9.2.1.3. til at vildlede, således at dette kan antages at påvirke andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd eller skade en konkurrent.

Læs på Jurabibliotek



Sammenlignende reklame

- Side 375 -

...20, stk. 3. Bemærkningerne til den danske implementeringslov omtaler som eksempel på en forbudt miskreditering følgende eksempel: »Mine kunder er nu mere tilfredse – efter at jeg ikke længere sælger XX-biler, men er gået over til salg af YY-biler. Kom ud og få en prøvetur og forstå, hvorfor jeg skiftede mærke.«194194. FT 1999-2000, tillæg A, s. 1052.

Læs på Jurabibliotek