- Side 317 -
...kommercielle hensigt med enhver form for handelspraksis. Skjult reklame er begrebsmæssigt et udslag af det almindelige forbud mod vildledning, nemlig om at man som forbruger eksponeres for et kommercielt budskab, og flytningen til den almindelige vildledningsbestemmelse med 2017-markedsføringsloven giver derfor ganske god mening, hvortil kommer, at
- Side 344 -
...»annoncøren«). Aftalekravet, som var opstillet i forarbejderne til 2005-markedsføringsloven, gav anledning til problemer i praksis, navnlig var det næppe i overensstemmelse med rådsdirektiv 2005/29 om urimelig handelspraksis. Før 2005-markedsføringsloven blev identifikationskravet indfortolket i generalklausulen i markedsføringslovens § 1 (nu § 3).
- Side 356 -
...Novos side. Jf. også U 2021.5348 S om VVS eksperten. I U 2021.1142 S var det i strid med god skik efter markedsføringslovens § 3 at omtale en konkurrents udsagn om garanti som »fup« og »julenumre«. Se også Borcher & Bøggild, p. 94 ff. og 236 ff., Caroline Heide-Jørgensen: Reklameret, p. 406 ff., og Palle Bo Madsen: Markedsret del 2, p. 106 ff.