Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 5

Bemærk, at § 5 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 5, om det har en betydning.

Vildledende prisangivelser

- Side 372 -

...markedsføringsrettens fundamentale principper, hvis begrundelse og vigtighed ikke giver anledning til nogen form for tvivl, jf. kapitel VI.B. Der er overvældende meget praksis om vildledning vedrørende pris, både fra de almindelige domstole og fra Forbrugerombudsmanden, og det er et område, der fra den allertidligste praksis har genereret ganske mange sager.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 373 -

...f.eks. hertil den klassiske afgørelse i U 2000.2064 SHR om Jysk Sengetøjslager, hvor forbrugerne på baggrund af nogle tv-reklamer måtte få det indtryk, at et tilbud om dyner til en pris af 50 kr. gjaldt alle hvide og mønstrede dyner i butikkerne uanset tidligere priser, men hvor forholdet var det, at tilbuddet alene gjaldt hvide og mønstrede dyner, der

Læs på Jurabibliotek