- Side 513 -
...et dokument ville medføre en prisgivelse af hensynene bag 2013-offentlighedslovens §§ 31 og 32, stk. 2, jf. § 34, nr. 1. Dette må antages at være i overensstemmelse med miljøoplysningsdirektivets artikel 4, stk. 4, og Aarhuskonventionens artikel 4, stk. 6, som fastslår, at delvis aktindsigt kun gælder, hvis det er muligt at adskille oplysningerne.
(...)
- Side 514 -
...offentlighedslovens §§ 31 og 32, stk. 2. Det skyldes ikke mindst, at en udlevering af enkelte oplysninger i dokumenterne ved sammenstilling (når de ses i deres helhed) ville kunne bruges til at udlede oplysninger om bl.a. operationsmønstre, som kunne bidrage til at kompromittere sikkerheden og effektiviteten i forbindelse med fremtidige operationer«.
- Side 515 -
...delvis aktindsigt enten ville prisgive de hensyn, der beskyttes af offentlighedslovens undtagelsesbestemmelser, eller give et usammenhængende meningsindhold, jf. 2013-offentlighedlsovens § 34, nr. 1 og 3 (der svarer til 1985-offentlighedslovens §§ 12, stk. 2, og 13, stk. 2). Ombudsmanden fandt ikke grundlag for at tilsidesætte ministeriets vurdering.
- Side 520 -
...oplysning om, hvorvidt der verserede sådanne forhandlinger mellem Danmark og Rwanda, jf. 2013-offentlighedslovens § 32, stk. 2. Ombudsmanden havde herefter heller ikke grundlag for at kritisere ministeriets afslag på at be- eller afkræfte, om ministeriet havde dokumenter omfattet af aktindsigtsanmodningen, jf. 2013-offentlighedslovens §§ 32 og 34.