- Side 174 -
...ordregivende myndigheder drager størst mulig fordel af det indre markeds muligheder med hensyn til stordriftsfordele og risiko-resultat-deling. Ikke mindst ved innovative projekter, der indebærer større risiko, end det med rimelighed kan accepteres af en enkelt ordregivende myndighed.127127. Også jf. betragtning 73 i præamblen til udbudsdirektivet fra 2014.
(...)
- Side 175 -
...udbudsdirektivet fra 2014. Det foreskrives således, at medmindre de nødvendige elementer er reguleret af en international aftale mellem de pågældende medlemsstater, så skal de deltagende ordregivende myndigheder indgå en aftale, der fastlægger:132132. Art. 39, stk. 4, i udbudsdirektivet fra 2014. Bestemmelsen er implementeret ved § 125, stk. 1, i udbudsloven.
(...)
- Side 176 -
...udbudsdokumenterne for kontrakter, der skal tildeles i fællesskab. Derudover præciseres det, at en ordregivende myndighed har opfyldt sin udbudspligt, når der indkøbes fra en anden ordregivende myndighed (fra en anden medlemsstat), som er ansvarlig for den fælles udbudsprocedure.133133. Denne del af bestemmelsen er implementeret ved § 125, stk. 2, i udbudsloven.