- Side 393 -
...retning C-213/07 – Michaniki, præmis 54. Dermed er det tilbuddet og ikke tilbudsgiveren, der er i centrum for tilbudsevalueringen. Tilknytningskravet blev en del af udbudsdirektivet i 2014 i artikel 67, stk. 3.180180. Implementeret i udbudslovens § 163. Dog er tilknytningskravets tilblivelseshistorie af relevans for forståelsen af indholdet af kravet.
- Side 396 -
...fase af livscyklussen.195195. Udbudsdirektivets artikel 67, stk. 3, og udbudslovens § 163, stk. 2, nr. 1 og 2. Det betyder også, at kriterier for tildeling kan være knyttet til kontraktens genstand, selvom kriteriet ikke indgår som en del af anskaffelsens materielle indhold.196196. Udbudsdirektivets artikel 67, stk. 3, og udbudslovens § 163, stk. 3.
(...)
- Side 398 -
...retning Paula Bordalo Faustino, »Award Criteria in the New EU Directive on Public Procurement«, 3 Public Procurement Law Review 124-33 (2014), s. 131 og Marta Andrecka (Andhov) og Katerina Peterkova, »Sustainability requirements in EU public and private procurement – a right or an obligation«, 1 Nordic Journal of Commercial Law 56-89 (2017), s. 67.
- Side 405 -
...Procurement under EU Law: New Perspectives on the State as Stakeholder 50-74 (Cambridge University Press, 2015), s. 54 f. Heri ligger en forudsætning om, at kontrakten iagttager kriterierne for tildeling. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud er knyttet til udførelsen af kontrakten. Dette forudsætter en sammenhæng. Denne forudsætning fremgår direkte