- Side 173 -
...henhold til det gældende (hidtidige) direktiv«. (Parentesen og understregningen er indsat af forfatterne). løste det som udgangspunkt både statsstøtteproblematikken252252. Anvendelse af et (EU-)udbud ved tildeling af en kontrakt eller anden rettighed vil normalt kunne udelukke, at der foreligger statsstøtte. og risikoen for udbudsretlig inhabilitet.
- Side 174 -
bagvedliggende direktivtekst257257. Udbudsdirektivets artikel 31. er vanskeligt tilgængelig, men lovgiverne har i udbudslovens §§ 73-79 formået at bryde direktivteksten ned i hensigtsmæssige dele og sætte dem op i kronologisk rækkefølge, så bestemmelserne om innovationspartnerskab fremstår logisk i udbudsloven.
- Side 175 -
...forretningspraksis, arbejdspladsorganisation eller eksterne relationer«. Det vil bero på en konkret vurdering, om der er tale om en tilstrækkelig ny eller tilstrækkeligt forbedret ydelse til at være omfattet af definitionen på innovation. I den forbindelse kan ordregiver eventuelt søge bistand fra særligt sagkyndige, såfremt der opstår tvivl om »innovationshøjden«.
- Side 176 -
Innovationspartnerskabet består af tre faser: Udbuddet, innovationsforløbet og et eventuelt efterfølgende indkøb af den udviklede løsning.263263. Udbudslovens § 73, 2. led.