- Side 250 -
...for at skabe et langsigtet innovationspartnerskab med henblik på udvikling og efterfølgende indkøb af nye, innovative varer, tjenesteydelser eller bygge- og anlægsarbejder, uden at det er nødvendigt at gennemføre en separat udbudsprocedure for indkøbet.9898. Art. 31, stk. 2, sammenholdt med betragtning 49 i præamblen til udbudsdirektivet fra 2014.
- Side 256 -
...læsning fremgår eksplicit af § 74, stk. 1, nr. 1, i udbudsloven. ligesom tilfældet er for udbud med forhandling, se ovenfor afsnit 3.3.2.2.115115. Som for udbud med forhandling må det derfor ligeledes her forstås således, at der også kan ske tildeling på baggrund af de efterfølgende (reviderede) tilbud, se art. 31, stk. 3, og afsnit 3.3.2.3 ovenfor.
(...)
...udbudsloven. Endvidere må forhandlingerne skulle lede til en strukturering af forsknings- og innovationsprocessen samt produktion af resultatet heraf, således at tilbuddene kan afgives efter de opstillede delmål (»intermediate targets«) og den betaling, der i henhold til opnåelsen heraf skal ske, jf. art. 31, stk. 2, andet led. I udbudslovens § 78 angives det
(...)
- Side 257 -
Når det endelige tilbud er afgivet, kan der ikke forhandles yderligere, jf. art. 31, stk. 3, i udbudsdirektivet fra 2014, der er implementeret ved § 77, stk. 2, i udbudsloven – se mere herom ovenfor i afsnit 3.3.2.3.
...udbudsloven. Det må antages, at brugen af denne mulighed, af hensyn til principperne om ligebehandling og gennemsigtighed, skal være angivet i udbudsbekendtgørelsen, selvom det ikke fremgår klart af art. 31. Denne opfattelse er også reflekteret i udbudsloven, jf. § 74, stk. 2, nr. 3. Det indikeres i præamblen til udbudsdirektivet fra 2014, at inno-